söndag 29 april 2012

Plocka upp, all skräp och skit!

Nu är det definitivt slut med med de härliga skoterleds promenader :(:(,det är inte mycket snö kvar nu. Och nu ska, eller rättare sagt får man ju inte heller ha hundarna lösa i skogen heller...Så sista tiden har det mest blivit långa koppelpromenader också har jag börjat cykla med dom. Så motion får hundarna , men inte är det lika bra som när dom får springa lös i skogen och inte alls lika mysigt heller. Men häromdagen hittade jag och mamma igen en grusväg som var riktigt fin att gå efter, vägen var igenbommad så vi behövde inte vara orolig för trafik. Värre var att Liva hann rulla sig i både människoskit, hydralolja och komma bärande på surfisk!(ingen sjö inärheten,utan bara slängt ut i naturen) Vi människor!!

Nu tycker jag absolut man ska plocka upp hundskit efter sig..men tänk så många insändare man läst om  hundägare som struntar i det och så få man läst om hur det annars lämnas skräp och annat skit i naturen .Ta bara allt krossat glas som ofta ligger efter gångvägarna , det är inte bara en gång jag fått bära mina hundar för att kunna passera för allt glas! En ! insändare har jag läst om detta . Hundarna kan vi ju skydda , men jag tänker på katter och andra djur som kan göra sig riktigt  illa .

Det har varit en varm och solig vårdag idag, men då är jag inne :). Vi har haft främmande hela dagen av goa vänner så jag har haft en toppen dag ändå:) Efter vi ätit middag tillsammans så åkte dom hem och då blev det tre cykel turer för mig. Då jag ännu inte cyklar så långt med varje hund så går det ganska fort.

Mästarnas mästare börjar nu, men när jag sett det ska jag gå en kvällspromenad med hundarna så även jag får lite motion.

Ha det gott

1 kommentar:

  1. Mäh?! Varför får man inte ha hundarna lösa?? Ni bor ju i urskogen...måste ju finnas tusen ställen man kan släppa hundarna på...idiotiskt!!

    SvaraRadera