onsdag 18 juli 2012

Dags för skendräktighet

Så var det dags igen..Liva matvägrar, som vanligt några veckor efter löp. Men då får hon göra det...det som är jobbigt är ju att hon spyr då hon är tom i magen, vilket hon gjorde igårkväll, men idag har hon då ätit lite så inget spya än.
Idag har hon fått simma, mycket! Det kastades ingen dummie utan det var kråka som gällde, och det gick bara bra. Hon hämtade in den varje gång och skapliga avlämningar blev det med :). Husse kom förbi med lapphundarna så dom med skulle få bada, Kanaya tog sig en lite simtur , men Maya tordes inte riktigt, men det kommer nog. Det är en syn att se Kanaya simma :):), vilken stil!  så fruktansvärt söt!! Nästa gång måste jag bara ta med kameran och filma henne.

Efter middagen blev det promenad och joggingtur runt spåret, med mig hade jag lapphundarna och..husse!  Och ikväll när jag och Liva kom från fotboll så fick hon sig en cykeltur.Har ju hört att tikar som skendräktig ska ha lite mat och massor motion!  Ja, idag är vi alla välmotionerade :).

Nu har joggat 1.8 km vid tre tillfällen och det har gått riktigt bra. Jag har inte mer ont efter det jag joggat än före så då är det bara träna , enligt min sjukgymnast. Träning ska ju nu visst vara det bästa mot ishias..Det läker fortare.
Det känns som en bra sträcka att jogga , kommer nog dröja innan jag utökar :) Jag vill ta det försiktigt och jag är bara just nu  så lycklig att jag alls kan springa .



Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar