torsdag 5 juli 2012

Det var mycket känslor den dagen jag var och hälsade på Baloo..Tårar av rädsla att jag skulle få beskedet att han inte längre levde, tårar av glädje när jag fick se honom och tårar av sorg när jag åkte hem då jag visste det kunde vara sista gången vi träffades.
Baloo är 27 år nu ,fyllde i april, men trots sin höga ålder så är hans hälsa riktigt god. I vintras hade han problem med tänderna , fick stora problem att äta och då var det nära att han skulle fått avsluta sina dagar..Men dom som har hand om Baloo nu tycker så mycket om honom :) så dom ville verkligen göra allt så han skulle kunna få leva vidare ,och veterinären lyckades  få till tandproblemen. Nu gick han  och betade som han alltid gjort och åt morötterna som jag hade med mig utan problem :) och med god aptit. Lite mager och knotig var han , så jag förstår hur illa det var med honom i vintras ....Lite jobbigt var det att se honom mager , för det har jag aldrig sett honom vara förut, tvärtom, han har alltid varit nog så tjock :) Mat är gott!:)
Goaste, finaste Baloo <3. Jag var bara 14 år när jag fick honom, Baloo var två. Jag brukar säga att Baloo var min första kärlek:) och han kanske även är min stora :). Det var sorg när jag var tvungen att sälja honom, men jag hade ingen möjlighet att ha kvar honom..Men Baloo har haft ett bra liv , omhändertagen av snälla människor och det är det viktigaste..

Nu får vi snart fikafrämmande och sen väntar nattjobb igen :).
Ha det så bra

1 kommentar:

  1. Herre jisses!! 27 år....så längesen kan det väl inte vara?! Lilla Baloo...eller stora. Väcker minnen hos en själv att se honom. Du, Baloo och vagnen(innan du red)..jag o Fuxan. Farandes över stock o sten! Det gick fort ibland.

    SvaraRadera