måndag 23 februari 2015

Bivack

Det var kallt imorse, -18, men solen lyste.
Medan jag väntade på att det skulle bli varmare så plockade jag lite här hemma . Ja före det såg jag tv:)
När jag väl kom mig ut hade det blivit mulet men betydligt varmare. Idag gick jag och vovvarna upp till Harrträsk igen. Men denna gång vände vi inte vid " hästvägen" eller gick Kvarnberget hem. Vi gick istället ner på isen och över på andra sidan , mest för att kolla in bivacken som finns där. Och så fin den är! Helt perfekt att göra en utflykt till och grilla sig en korvsnärt:).
Den här gången hade jag ingen korv med mig , men varm choklad och mackor.
Som så ofta när jag är ute på mina utflykter så träffar jag alltid på folk, både obekanta och bekanta. Men då jag är  som jag är ..:)så är man efter en stund   ganska så  bekant:)
Ivilket fall så kom tre äldre herrar på skoter och stannade vid bivacken där jag var. De hade åkt ganska långväga och stannade och grillade. Och prata blev det,  visade sig att vi kände till många gemensamma människor. Trots att ingen av dessa gubbar bodde i Norrfjärden eller Sjulsmark .
Men som oftast har det att göra med att jag jobbat på Norrgården i sååå många år, hela mitt yrkessamma liv. Drygt 20 år. Lärt känna mycket folk och även en del släkten :)
Nöjd med dagen, speciellt med mina dryga sju kilometers promenad.

Bakat lite efter middagen. Nu en dusch och en stunds vila före jobbarnatt.
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar