söndag 8 februari 2015

Stockholm.

Vi åt på en restaurang alldeles nära hotellet. Mongoliskt. Åh att jag kan tycka det är gott.
Jag väljer att äta mest fisk och skaldjur. Krabba ,räkor , bläckfisk  mmm gott!




Kom tidigt på fredag morgon till Stockholm. Resan gick bra , men att hitta hotellet...
Tänkte att det är ju bara att gå från centralstationen upp mot centrum. Hotellet skulle ju ligga vid hötorget 300 meter från stationen. Kan ju inte vara så svårt att hitta trodde jag ...hmm, jag är inte alltid så smart nej :) Men som tur är har jag ju inga problem att prata med främmande människor..och efter att frågat fem! stycken som så snällt och trevligt guidade mig fram så kom jag till Hotell scandic plaza :)Hotellet låg jättenära sergels torg.  Men nu nästa gång har jag inga problem att hitta , om man or på samma hotell , vilket är bäst :) Så nu hör du mamma, när jag tar dig med på en weekend i Stockholm här framöver behöver du inte vara ängslig. Bara helt lugn och följa med :) 

Under dagen medan jag väntade på att  Ulli skulle komma så strosade jag lite i affärer, gick och åt lunch..på Mcdonalds! :). De som känner mig vet att jag älskar mcdonalds hamburgare. Och då de tyvärr inte finns i Piteå så passar jag ju såklart på att äta när jag kommer där Mcdonalds finns :)

När Ulli kom så surrade vi en stund sen gick vi och åt middag innan vi begav oss till Evita. Så har jag  då sett min första musikal, och jag tyckte det var fantastiskt bra! Jag levde mig in och njöt, speciellt andra delen tyckte jag var fantastisk! Det hela gav mersmak! 

Efter Evita åkte vi tillbaka till hotellet, det blev inget uteliv för oss i Stockholm denna fredag kväll :) Surrade ett tag innan vi somnade. 

Vi besökte hotellets lilla gym på morgonen, Ett skönt träningspass blev det innan den goda hotellfrukosten. Inget jag gjort om det inte varit för Ulli, hennes initiativ ,det ska jag erkänna :)
Som bilderna visar så gick vi en promenad genom gamla stan. Så mysigt! 
Sen gick vi i lite affärer. Hamnade på Carlings som hade jätterea. Handlade 12 plagg för 600 kronor! Åt både mig och barnen. 
På eftermiddagen tog vi tåget "hem" till Uppsala och Kvarnbo. Hade två fantastiska dagar i Stockholm , alldeles nog belåten blev jag  oxå :)  Det kändes underbart att få komma till och se Kvarnbo igen. Här är så fint! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar