tisdag 17 mars 2015

Ensnaru tjärn

Igår vakade jag av för att gå på nästan en veckas ledighet.!:)
Jag steg upp halv tolv, snabbt var jag, Liva och  Kanaya i bilen och på väg mot Rosfors. Parkerade bilen som vanligt vid Rosforsvägen och började promenaden till Ensnaru tjärn. Det var en bit att gå...men efter en timmes promenad i ganska rask takt så var vi framme. Där var mamma , D-O ,Tony redan på plats. Även Erling och Monica var där.
Många år sedan jag var till denna tjärn, har många fina minnen från när jag var där som barn. Det var ett populärt utflyktsmål för vår familj. Minns bl.a som igår när jag på pimpling fick på en ordentligt stor gädda och hur jag lyckades få upp den :)).
En mysig eftermiddag var det igår, och bra med abborre fick jag. Inte så stora men ändå:). Och vi fikade och grillade korv som vanligt. Två timmar var jag där sen var det bara vackert gå tillbaka den timmeslånga promenaden till bilen.
Ska erkänna jag var riktigt riktigt trött igår kväll! Och hundarna med.
Somnade ovaggat gjorde vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar