fredag 27 mars 2015

Till slut så

Igår var var vi på Krokvattnet, vi ville passa på då det lovas sämre väder här framöver. Det var inte så varmt i luften men det var klarblå himmel och solen värmde skönt. Men det blåste av och till, synd nog. Men ute var vi några timmar, fick några fina mat abborrar , fikade och grillade korv , en fin dag. Trots att jag inte riktigt var i form, frusen (mer än vanligt) ,trött och huvudvärk. Kändes inte bra..Kändes som att NU blir jag sjuk..

Men idag så har jag varit pigg, ja faktiskt till slut så kom ändå en dag då jag riktigt fått känna att jag har ENERGI! Och energi hela dagen! :)
Vi var till stan och gjorde några ärenden mitt på dagen, väl hemma så torkade jag och rensade kyl och skafferi. Oj vad jag fått kasta utgångna produkter, och ändå tycker jag inte det var så länge sedan jag gjorde det, men som sagt..tiden går fort!  Började även torka  ut och rensa i kökslådorna. Hann inte bli färdig , men tanken är att fortsätta imorgon. Jag känner sådan tillfredställelse när jag har ordning i skåp och lådor ,känner ett lugn ,  sen att det är lite hundhår och dammråttor här och där gör mig mindre :)
Jag gjorde god kyckling paj till middag , blev inspirerad när jag var på Willys , där dema en  tjej som  gjort en jättegod kyckling"grej". Gjorde nåt liknande och fyllde pajskalet med det. Gott!
Efter vi ätit blev det en lång promenad med Liva och Kanaya, vi gick Mora rundan som jag kallar den. Drygt 6 kilometer i blötsnö och, för att hinna genom skogen innan det blev mörkt, i rask takt. Skönt med en rejäl promenad! Och skönt att få ha sådan energi en hel dag! Men jag har ju varit ledig nu några dagar och är fortsatt ledig ännu några dagar, kanske därför....Inte dumt med semester! :)

Sett Lets dance ikväll, tycker det är riktigt bra. Men nu ska jag krypa ner under täcket
Fortsatt trevlig helg.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar