onsdag 25 mars 2015

Service

Klockan sju imorse lämnade jag bilen på sevice hos Uffes. Då jag ville ha promenad sällskap hem så fick Liva följa med. Lite förvånad blev hon nog när matte drog upp henne så tidigt på morgonen. Men blev så lycklig när hon fick följa med:) Hem gick vi  skoterleden som följer Alterälven. Mycket fin morgonpromenad denna kyliga soliga vårmorgon.
Ska snart hämta bilen och sen bär det av till Krokvattnet . Pimpling och korvgrillning står på dagens schema. Idag tar jag med mig Liva, hon ska liksom bara vara med. Känner mig halv annars..
Och hon behöver all aktivering hon kan få ..när jag tänkte skendräktigheten börjar vara över så börjar hon bädda och riktigt matvägra! Fyra mornar har hon totalvägrat frukosten, till middag bara ätit litegrann . Har försökt säga åt henne att hon håller på vara tant nu, är för gammal för bäbisar men hon lyssnar inte:)).
Men det är klart..fick idag igen frågan om hon var unghund. Denna gång av en herre med en stövartik. Liva blev uppspelt först och visade upp sina jämnfota hopp , så det var därför:). Han tyckte hon var så smidig och lekfull.
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar