onsdag 4 mars 2015

Vaccination och vikt

Vakat av idag efter tre jobbarnätter. Jag har sovit riktigt bra (för att vara jag) så jag känner mig inte alltför sliten, varit riktigt pigg om nätterna vilket behövs...
Varit plusgrader nu några dagar men skoterlederna håller då än, men igår när jag gick leden till skjutbananvid riks 13 var det rejält moddigt. Det var tung gått men det gick att gå , bra motion :)

I eftermiddag har vi varit och vaccinerat hundarna, jag trodde det skulle vara fort gjort...men oj vad folk det var och det tog sin tid. Barnen var också med då vi efteråt skulle och äta på Pit Stop. Hade dom vetat dom skulle få sitta och vänta i bilen drygt en timme så hade dom nog valt att stanna hemma :)
Men nu är hundarna vaccinerade, och det gick bara fint. och vi passade på att väga dom också. Och dom håller vikten :) Liva 25.4 , hon vägrar gå upp i vikt :). Maya 19.7 , Kanaya 17.8 Lapphundarna båda några hekto mindre, vilket var bra istället för tvärtom.
Och så fick jag frågan medan vi väntade om Liva var unghund :):) .Upplyste om hennes ålder ,snart åtta, vilket dom hade svårt att tro. Men då visade jag hennes rejält grå/vita nos :)

Nu dags att krypa under täcket.
 
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar