tisdag 10 mars 2015

Skendräktighet

Sov till nästan tre idag,så fantastiskt! Och ännu mer fantastiskt är att jag ändå hunnit gå drygt en timmes promenad i dagsljus. Ändå kom jag mig inte ut förrän efter fyra. Det är så härligt med ljuset!
Maya fick följa med idag och det känns så bra när hon är med. Hon har ju sina handikapp som gör att hon tyvärr ibland får stanna hemma. Och jag ska inte ha dåligt samvete för det , för det är för hennes eget bästa. Men det hjälps inte ..det känns i hjärtat. Men idag så var det ingen blåst eller stark sol och lederna var inte hårda och isiga. Alltså perfekt för både hennes ögon och tassen :).
Ätit har dom så nu har jag tre mycket belåtna och välmåeende vovvar liggandes på golvet  här bredvid mig.
Nu ha jag en natt kvar att jobba sen ledig två. Och ser dom lovar fint väder resten av veckan så mina planer är att vara ute så mycket som möjligt.Jag älskar mars månad, därför jag har tagit tre semester nätter och två kom nätter. ja , nu i mars har jag ett dröm schema! Välbehövligt och välförtjänt! :)

Nu börjar jag verkligen se fram mot att börja träna Liva inför kommande jaktprovs säsong. Men just nu är hon så skendräktig . Och som vanligt är det då ingen ide att träna med henne. Det är mycket motion som gäller istället. Hon är loj nu, i mina ögon sett. Andra tycker nog hon ändå har nog mycket energi :) Men allt är relativt.. Jag vet ju hur hon brukar vara.
Jag valde t.o.m att inte anmäla henne till mars utställningen på Grahns p.g.a skendräktigheten, jag velade länge hur jag skulle göra. Men valde till slut  att det var bäst att inte ställa ut henne, trist men i efterhand så vet jag att jag tog rätt beslut. Hon är inte alls i form nu.. men snart vänder det :).
Jag vill inte klaga på Liva, hon är ju såklart perfekt, vill ju inte ha henne på nåt annat sätt och älskar henne precis som hon är. Men denna skendräktighet är jobbig..speciellt då den infaller då man ska göra nåt med henne, ställa lite krav på henne. Tex vid utställning och jakt träning. Annars så stör det ju inte , att vara i skogen och springa lös är ju bara kul  och kravlöst så då märks ju inte mycket på henne :) Min lilla egna och bortskämda pärla!

Snart dags bege sig till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar