torsdag 19 november 2015

Föreläsning & bad

I tisdags eftermiddag var jag på en föreläsning på Nolia.  Då ämnet var dementa och bemötande så hade jag stora förväntningar på dagen  , för tala om ett ämne som mitt jobb i stort sett handlar om. Och..det var fantastiskt bra ! Så mycket tänkvärt . Och dessutom  var det en mycket bra föreläsare,  han var verkligen bra på att prata och humor hade han. Så man fick även skratta en del. 

Och sen på kvällen,  ja då fick jag det till att åka iväg och simma. Det var ett tag sedan sist , men nu har jag verkligen tänkt börja  och två gånger i veckan är målet. Då hälsocentralen nu stängt kan jag inte träna där . Och trots mina långa promenader så känner jag att det inte riktigt  räcker , nån typ av träning måste jag göra. Och simning är det som jag känner passar mig bäst , just nu iallafall.
Och det är ju se så härligt ,åtminstone efteråt när man sitter i bastun. :). Tur man har den att se fram emot när man kämpar sig genom längd efter längd.  Men jag simmade faktiskt 1000 meter, lite vila bara. Tycker jag var riktigt duktig :) Är ju varken tränad eller bra på simma.

Kram.💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar