fredag 2 mars 2018

Aldrig ledig

Ja så var det fredag , äntligen fredag ! Efter att jobbat två helger på raken så känns det faktiskt riktigt härlig med fredag . Fast nu för tiden så är jag aldrig riktigt ledig , men så är det när man kommer på att börja plugga  :) . Och när målet är att studera  heltid på distans och samtidigt   fortsätta jobba heltid natt , ja då kan ni tänka er att jag har det jag gör . Men det är helt självvalt så jag  klagar inte . 
Hur går det då ..Ja om jag säger som så , det där jag hört om att det ska vara het annars och mycket roligare att plugga när man är äldre , ja det stämmer då inte på mig . Tyvärr!  Mitt problem är inte att jag tycker det är speciellt svårt utan jag har så svårt att tro mig att sätta mig framför böckerna . Det är helt enkelt inte så kul , eller kul och kul , jag vill hellre göra annat :)  . MEN ..jag ska fixa det här , och jag ska fixa mitt mål att vara  klar på drygt ett år .  När jag tycker det känns tungt så tänker jag på varför jag tog steget till att börja studera( efter några års funderingar hit och dit )  , och när jag tänker på alla de olika sakerna så får jag motivation tillbaka . 
Jag vill understryka att jag fortfarande efter 25 år fortfarande tycker så mycket om mitt jobb med att sköta om våra gamla och sjuka .Och det tror jag nog ingen kan undgå att se  Våra vårdtagare är så fina , tala om ett jobb där man får så mycket tillbaka . Så mycket tacksamhet och värme   . 
Men det är annat som gör att jag känner att  jag skulle vilja/ borda  göra något annat . Men klarar jag nu mina mål med studierna så kanske jag ändå blir kvar inom äldre omsorgen , det vet man aldrig. Men då har jag då en möjlighet att få göra något annat, om jag vill . Om jag fortsätter känna som jag känt sista tre åren . .


Lediga förmiddagar spenderas så här . 
Och Liva är mitt sällskap ,hon vilar ner maten och laddar inför eftermiddagens utevistelse .
Älskade älskade Liva ! När hon var sjuk så fick hon börja sova med mig i sängen. Varmt och skönt för henne och så ville jag bara ha henne riktigt nära . Nu när hon är frisk så har fått fortsätta vara i sängen , såklart :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar