torsdag 29 mars 2018

Promenad igårkväll

Nu när jag varit ledig har jag gått kvällspromenader med Maya och Kanaya . Jag har som dåligt samvete att jag inte hinner spendera med tid med dom . Jag vet jag inte behöver ha det , för dom får sina behov uppfyllda gott och väl ändå .  Men JAG skulle vilja vara mer med dom . 
Men igår kväll gick vi upp mot Harrträsk , det är ju så underbart nu när det är ljust så länge . Man hinner så mycket mer :)

Sötaste hundarna ! 
Och så glad :)
Man läser ofta om att lapphunden ser ut att "skratta" . Och jag kan bara instämma :) 
Underbara hundar , underbara ras ! 
Den dag jag inte längre vill hålla på med apportering och inte heller kanske orkar med flattens energi  så blir det finsk lapphund för mig . 
Det är en sådan underbar okomplicerad ras på alla sätt .  Bättre sällskaps hund finns inte , både i soffan och i skogen . Och På långa utflykts turer .  Robust , tålig och frisk! Och en motor som då räcker långt mer än min ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar