lördag 10 mars 2018

Igår eftermiddag

Igår gick jag av efter fyra jobbar nätter . Skönt! Och skön med ledig helg , fast jag jobbar redan i morgon natt så riktigt hel ledig helg har jag inte .
Sov inte länge igår då jag hade en del att göra . Hundarna åkte upp på trim bordet . Liva klippte jag kring tassar och hasorna och lite kring halsen . . Då Liva inte alls vill vara med när det gäller klippa håret på öronen så fick det vara ,  det är så är det svårt att vara själv och göra det . Eller omöjligt är det . 
Tassarna är nog svårt ,men halsen går bra . När jag började klippa Liva själv hade jag en skit sax , billig sak som mest slet och luggade . Tror det är därför Liva hatar att bli klippt av mig . fastän jag nu sen länge haft en riktigt kvalité sax . Men  sen gör väl damen lite som hon vill med sin matte :) .
Vilda går riktigt bra att handskas med för mig när jag klipper henne , konstigt nog :) . Det är tassarna där som är problemet , hör väl ihop med att hon hatar klo klippning .  Ja , vad som hände där vet jag inte riktigt men klo klippningen klarar jag inte av, hon blir galen !  . Men tur det går att få hjälp med det med . 


Efter klippning blev det en snöig lång promenad bl.a  efter Fjörn . Bästa belöningen efter varit tvungen vara på det där bordet . 
Liva så busig ! Det är så underbart att se hur hon och Vilda "håller" på . Många gånger är det Liva som är den drivande (som synes på bilderna :))  , tänk snart 11 år som hon är! 
Efter promenaden blev det badning . Högst nödvändigt för det var länge sedan ! Liva fäller enormt nu så det var bra  få bort lite dö hår , sen var hon rejält skitig . Vilda verkade inte så smutsig , men när man kände skillnaden  efter badet så var hon nog det!    Och glans täcket åkte på , även på Liva fastän hon inte ska med på utställning . Men pälsen blir så fin när täcket varit på , glansig och slät . jag avskyr när pälsen "vippar" sig  åt alla håll . 
Innan det var dags för göra middag så tog jag igen mig i soffan en liten stund , med två nöjda och välmående hundar efter dagens aktiviteter . Jag ryms då än i soffan :)

Idag väntar inofficiell utställning i Boden . Det blir trevligt . Det är så bra för Vilda vara med på dessa utställningar . Hon får se andra människor och miljöer än sin flock och skogarna här runt omkring :)  .
Och jag tycker det är ganska mysigt ( och nödvändigt) att få vara bara med Vilda någon gång . Känns fint att hon får all min uppmärksamhet utan att behöva konkurrera om den  . 

Som vanligt är jag i god tid , vaknade och steg upp en timme tidigare än vad jag behövde och vad jag tänkt . Men det är jag det :) 
Men nu börjar det vara dags göra sig i ordning .
Kram till alla  och ha en fin helg . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar