fredag 30 november 2012

En bra dag

Det har varit en lång dag, men det är klart stiger man upp fem så... Men jag har då fått gjort en hel del.
Blev en tidig morgonpromenad med hundarna, halv tio så hade jag gått Sandlaberg med dom. Tänkte det var bäst att börja med det , det blir ju så fort mörkt och då är det mindre roligt att gå i skogen. Det var då härligt med en promenad i dagsljus.  Eller bara att se dagsljuset! Har ju inte sett det sen i söndags så det var verkligt underbart!
Vi har då fått fram de mesta adventsgrejerna , bara den nya stjärnan kvar . Och så ska jag plocka fram lite andra prylar, ljuslyktor och dylikt ,men det ska ska jag knoga med imorgon, mellan allt tv tittande. ( Skidor hela dagen :) )
Vi har haft en sådan vacker ljusslinga ute runt altan som jag tyckt så mycket om. Men tyvärr i fjol så hade den gjort sitt så vi var tvungen att köpa en ny. Det fanns inte kvar så mycket att välja på då och den vi köpte tyckte jag aldrig riktigt om. Men igår var Lars och köpte en ny, som är lika fin som den gamla, så nu är det fint igen runt altan och jag är nöjd  :)

Kvällen har spenderats i tv soffan, sett två fina underhållnings program, På spåret och Tack för musiken. Jätte bra!
Nu är det snart god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar