fredag 9 november 2012

Vacker begravning.

Oftast nuförtiden så tycker jag att dagarna bara går, utan att jag egentligen får gjort eller gör så mycket. Mest bara "lallar" på och känner mig ganska så seg, händer inte så mycket.. Men idag har det varit en en sån där dag som det oftast förr var, Pigg har jag varit , igång hela dagen och gjort en hel del.

Steg upp redan åtta, klockan tio var jag i stan, Var bara tvungen att köpa mig något nytt att ha på mig på begravningen som jag skulle på klockan ett. Köpte mig en jättefin fin stickad ljusgrå kofta och en mörkgrå stickad tröja. Bik Bok hade 50 % på allt i butiken så jag hittade två läckra linnen där till dottern. Hoppas hon vill ha dom för det är ingen bytesrätt, om inte så får jag ta dom. Fördel att ha ganska samma storlek :).
Köpte två juldukar och så köpte jag tre rosor till begravningen. Jag tyckte jag hann en del på drygt en timme :).
Halv ett så hämtade mamma mig , omklädd och klar var jag då. och riktigt fin kände jag mig. Ett tag sedan jag hade på mig fin byxor och "bättre"stövlarna som har lite klack:) och den nya koftan var riktigt snygg till.
                                                   Begravningen var så fin, en kvinna sjöng flera solosånger , sååå otroligt vackert denna kvinna sjöng!  Det var verkligen ett fint avsked till tant Maj, farfars yngre syster , en dam som fått leva ett långt och fint liv. Och dessutom fått må relativt bra hela sitt 93 åriga liv.

Det var middagsdags när jag kom hem från minnesstunden. Sonen ville ha makaron pudding så så blev det. Man blir glad då man får önskan om annat än tacos,grillat eller kioskmat :) Efter middagen bakade jag en banankaka, ica gav bort övermogna bananer igår så jag tog med mig några hem. Perfekt att baka av.
Torsdagar har ssrk hyrt grans ridhus så medlemmarna kan åka dit och träna sina hundar om man vill. Jag var som småsugen att åka iväg, och när Sara hörde av sig om jag  skulle med så blev valet väldigt enkelt.
Jag tränade lite lydnad med Liva och sen så fick hon apportera lite dummies. Hon var duktig , men oj så sur hon var mot ett par hundar. Det är ju så sällan hon visar sånt där och jag blir alldeles förskräckt! Hon ska ju löpa i dagarna så kanske det var därför, eller så håller hon bli surtant, tikar blir väl det när dom blir äldre. Tyvärr... Men förhoppningsvis beror det på löpen. Jag vill ha en Liva som är fortsatt social , glad åt allt och alla !

Sett Revenge ikväll, en av mina favorit serier. Tror jag nu ska se House,en annan favorit, som jag spelade in i tisdags. 
Känner mig pigg! Fastän jag steg upp, för mig :)), väldigt tidigt. 
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar