onsdag 7 november 2012

Ljudbok

Jobbat natten som var och det var sista natten med bästa Ann-Sofie.. Hon ska börja nytt jobb till veckan.Jättetrist att tappa en sådan fin arbetskamrat men samtidigt så är jag såklart jätte glad för hennes skull att hon fick tjänsten som hon sökte.  Natten gick som vanligt fort, men då det är att göra hela tiden så känns det ju så. Det är inte bara jag som har svårt att sova om nätterna :)
Min mamma tyckte jag skulle prova lyssna på en ljudbok då jag lägger mig, för henne är det jättbra. Lånade en bok av henne som jag nu lyssnat på tre kvällar, och det har varit toppen. Efter en stund så har jag börjat slumra till, har då stängt av spelaren och sedan somnat direkt. Och har sen sovit riktigt bra resten av natten. Jag riktigt längtar nu till att lägga mig för att få lyssna på fortsättningen av boken , den är så bra! Och ändå somnar jag ifrån så snabbt :):)

Snöat lite idag, så pass att det blev vitt och fint på backen. Valde att åka och träna på eftermiddagen istället för promenad med hundarna. Har ju satt upp ett mål att jag ska träna fyra gånger i veckan...men ärligt..det målet har jag haft svårt att uppnå hitills. Två gånger har det blivit, men jag ska försöka jobba på att det blir mer , åtminstone tre :)   Det gick riktigt bra att träna idag, roligt och lätt kändes..En dag som idag hade jag nog kunnat träna på i ytterliggare en timme Men jag försöker tänka på att fortfarande ta det lugnt, inte ta ut mig alltför mycket.Det är ju faktiskt inte så länge sedan jag inte kunde gå och röra mig i ordning.
I kväll gick jag elljusspåret med hundarna, så en promenad fick dom sig men i mörker.(Belysningen funkar inte som den ska på spåret). Det är ju det med hösten och vintern , det är inte alltid så lätt att hinna ut medan det är ljust. Men som tur är så är jag inte alltför mörkrädd, jag var faktiskt mer förr. Sen jag fick hundarna har jag varit så mycket ensam i mörker och i skogen (skogen var oxå mer otäck förr ) så jag har väl vant mig. Eller ensam är jag inte, hundarna är ju med..
 
Efter att nu sett ännu en kanon spännande och underhållande Champion league match på tv så ska jag lägga mig och lyssna på min spännande bok. Dömd till fängelse.

Ha det 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar