måndag 26 november 2012

Så är det

Inte fick jag vara på den lite lugnare avdelning i natt heller, blev att byta... Natten  som var tyckte jag var som nätterna numer oftast är...men vikarien jag jobbade med upplevde den som en av de mest kaotiska hon jobbat.  Ska iväg inatt igen och ytterliggare två, det jag hoppas nu så innerligt är att vår vädjan i morse om extra insatt personal, åtminstone några timmar , ska bli taget på allvar. Att vi har blivit hörda.
Jag är säker på om de som bestämmer skulle jobba några nätter och verkligen se hur det är så skulle det nog fort in extra personal.Men det är ju så, man kan aldrig förstår hur det är eller hur andra har det förrän man provat själv. Det gäller ju allting och alla.

Ikväll blev det en långpromenad med Liva, vi gick två varv runt elljusspåret. Liva var så härligt glad och hade sån energi , ja, det smittade av sig på mig. Och nu ska jag behålla den fina känslan och inte låta jobbet förstöra den, oavsett hur det är när jag kommer dit klockan nio ikväll.
Men det ska bli intressant att se om dom satt in extra...eller totalt struntar i vad vi sagt och vår vädjan om lite extra hjälp. Och det är ju för de gamlas skull vi vill ha det, men säkert upplevs vi som lite besvärliga och gnälliga...:)!Men vet ni, det struntar jag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar