fredag 2 november 2012

Välbehållna och hemma igen.


Då jag har lite svårt nu att sova på nätterna, men sover desto bättre på dagen så missade jag hundvis i onsdags. Men istället tog jag Liva med mig ut till skogen och tränade lite apportering. Lade ut ett fält med dummies som hon jobbade in perfekt, tränade även några linjetag. I morgon ska jag försöka komma ihåg att ta upp några fåglar från frysen , då blir det träning med fågel på söndag. Bara köra på så länge vi har bar backe.
På väg hem den här dagen fick vi sällskap av två lösspringande hundar,( inte de två lapphundarna som snart varit borta en vecka) en gråhund och en hälleforsare. Då dom efter ett tag kom tillbaka på vår gård så bestämde jag mig för att ringa polisen. Gick bara en liten stund så fick jag samtal av ägaren av dessa hundar ,men när han kom till oss så hade hundarna dragit iväg bara ett par minuter tidigare. Men ett tag senare ringde ägaren, han ville berätta att han hittat hundarna välbehållna :) och  tacka så mycket att jag ringt polisen. Han hade anmält dom försvunna och som han sa, nu visste han ju var han skulle börja söka sina hundar.
Det kändes bra att få göra en god gärning, (eller det är bara nåt man ska göra, ) och det bästa att av allt...hundarna kom hem välbehållna!Det hade  hunnit bli mörkt och halkigt ute var det oxå så det var ju tur att det slutade lyckligt.
Vill säga att de här hundarna hade på nåt sätt lyckats smita från hundgården, så när ägaren kom hem möttes han av en tom bur. Ska inte vara kul det!
Nu dags att göra middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar