fredag 2 november 2012

Utställningdags

Sovit mindre bra natten som var , igen. Somnade ändå riktigt bra , men vad jag har vaknat många, många gånger. Kanske delvis beror på att Johans rum var fullt igen med grabbar. Lan igen, hos oss.. Nog för dom var tysta, men man sover ju ändå inte bäst när det är folk vakna i huset hela natten.
Men i morse steg jag upp, klockan åtta. Men det bara för jag var tvungen :) Hade tid på Toyota i stan , köpt ett nytt batteri till bilen som dom satt dit oxå har jag beställt servicetid. Ja, nytt batteri..det var verkligen dags det ...varit färdigt i över ett år men nu först har jag fått det till att bli att köpa nytt.. Ganska typiskt mig :).
Jag såg en bil på Toyota som jag blev sååå sugen på. Jag är nöjd med min lilla bil, det är bara det att det ingen AC är i den. Nog för jag klarar mig utan, men jag tänker på hundarna. Den var fin bilen jag såg idag, men kanske i största laget. Jag tycker min bil är så lättsam att köra ,bra sikt och billig i drift, den duger egentligen så bra till att färdas med hundarna :) och det har ju funkat hittils utan Ac.  Men lite sugen är jag nog allt på byta bil ändå . Vi får se...

Imorgon är det hundutställnig. Det är vi i ssrk Pitesektionen som anordnar en inoffare. Jag tog på mig att baka till fika försäljningen så det har jag pysslat med ikväll. Klockan sju ska vi träffas imorgon bitti för att ställa i ordning, och under dagen ska jag stå vid försäljningen. Och så ska jag ju ställa Kanaya , inte att glömma det :) Lars ska få komma med henne när det börjar vara dags så hon inte behöver vara i bilen så länge. Så skoj att få ställa ut Kanaya igen, och bra träning för henne då vi den här gången ska hålla till i ett ridhus. Hade det inte varit för att det var vår egen inoffare så hade jag nog åkt till Kalix i morgon på deras inoff. utst. Men det blir roligt i morgon , och riktigt många hundar var anmälda, toppen !

Nu ska jag varva ner med att se lite film med gubben, sen hoppas jag att jag får en god natts sömn :)

Till min stora glädje läste jag att någon hade sett lapphundarna idag, men då husse kom dit var dom borta. :(. Men bara ett livstecken efter dom,så underbart!! Hoppas nu att dom hittas !

Kram och trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar