lördag 16 maj 2015

BIS 4

Mycket tilltalande tik snart 8 år.
Typiskt vackert huvud, välkroppad med utm. prop. Utm benstomme o vinklar.
Jämna mkt bra rörelser, bra hals. Snygg tik.
BIR HP ,BIS 4.
Domare : Gunnar Norlin
Det var en fint ordnad utställning.Synd bara på vädret! Som synes så regnade det, hela tiden.
Men vilken fin kritik Liva och vilken fin placering!:)Och det av en auktoriserad domare på flat ! Men jag vet Gunnar Norlin tycker om Liva, vet han tycker om denna typ av flat. Kul att se att han ännu en gång ger henne samma fina kritik och samma fina placering. 
Det blev en hel del tid i bilen. En hel del mys.

Hur kändes det då att visa Liva denna dag...nja.sådär. Upplevde henne lite loj och less, speciellt i finalen .Då tyckte hon nog att det räckte. Fick henne att stå skapligt. Men detta att springa. Skulle önska hon hade mer driv framåt. Jag vet inte hur jag ska lyckas med det. Åh vad jag önskar att hon skulle ha samma go ,samma utstrålning som när vi är  i skogen. Då riktigt lyser det om henne. Vilket det tyvärr inte gör i utställnings ringen och aldrig gjort.  Men vår "utställningskarriär" har ju gått riktigt skapligt ändå :):). Men tänk om..tänk om hon älskat detta med utställningen. Hade haft en mer show attityd , ja då hade våra very good varit betydligt färre och några mer CK hade vi haft i skåpet. Alldeles säkert!  Men hon är ju såklart bara den finaste för det. Finaste finaste Liva. Så full av livsglädje och godhet. Hon ger mig så mycket, varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar