lördag 9 maj 2015

Utställnings dags

En vecka går fort..och som vanligt har den innehållit jobb . Måste man jobba heltid så är det så. Men det har då varit relativt lugna nätter. Mycket som är irriterande just nu ...och allmänt trött är jag på mycket. Men när jag träffar de gamla,  får höra deras tacksamma ord och se deras tacksamma blickar så glömmer jag allt det  för stunden. Och jag känner mig glad. Och jag är glad att jag trots allt..fortfarande jobbar efter det mottot att jag  är på jobbet för de gamlas skull. Att jag fortfarande sköter om dom med hjärtat. Önskar bara man skulle få lite Credit för det av arbetsgivare m.fl.....men jag får det av de gamla och många gånger av de anhöriga..och det räcker långt!!.

Under veckan har det ägnats tid åt min Liva. Har varit hos Gunilla och fått henne snyggt klippt. Som vanligt så åker jag förbi djurkliniken och  väger Liva  . Och hon vägde 26.9 kg!!!. Så mycket har hon inte vägt på flera år. Gunilla liksom jag tycker Liva skulle behöva tas ner en aning i vikt. Ungefär ett kilo. Och vet ni  ..jag är glad att äntligen få den uppgiften.:)). Första gången i hennes snart åtta åriga liv!:).
Just nu sitter jag i bilen , på en parkering mitt i Boden. Idag vankas det utställning.  En inofficiell sådan.  Kände jag och Liva behövde en utställning i ryggen innan Uppsala och så fick det bli. Extra kul är det att han som dömer är auktoriserad domare på flat.  Så han vet då hur en flat ska se ut och framförallt gillar rasen.
Nu ska jag bege mig ut i regnet. Synd på vädret  men men , man är ju inte gjord av socker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar