lördag 16 maj 2015

Ditt och datt

Lite bloggande , en aning inre stress. April månad var det mycket, flera tider att passa personligen,  och flera extra möten kring schema (borde inte låtit mig luras ta på mig saggningen :)) . Och dessutom då jobba min heltid natt. I början av månaden så längtade jag bara till april månad var över. Och nu är den det , ja vi är t.o.m i mitten av maj. Och ja jag fixade denna månad oxå :) .
Maj månad..ja som jag inte jobbar nog. Men kris med folk  på jobbet och man vill ju trots allt ställa upp för sina arbetskamrater, så i helgen har jag jobbat extra en natt. Och det har gått bra, men idag blev det inte sova mycket . Halv elva då var det färdig sovit, men jag är ledig i natt. Sen jobbar jag fyra och sen ja då är det drygt en veckas semester. Och på fredag är planerna att jag och Liva ska åka till Uppsala. Jag har sett fram emot den här resan redan sen jag kom hem i maj i fjol :) Och det känns så kul att få göra den med Liva denna gång. Och det blir så kul att få träffa Ulli igen. Ja vi hade verkligen en trevlig och fin vecka tillsammans för ett år sedan.

Fyra jobbarnätter ...hoppas jag nu kan sova. Behöver det så jag kan hålla ihop tankarna för att ordna och få med mig allt jag behöver inför resan. Inte för att det nu är så märkvärdigt mycket , men med detta nattjobb...ja fort blir det märkvärdigt mycket , luddig som man känner sig i skallen vissa dagar.
 :)
Och snart tar min  dotter studenten..otroligt! Men vi har det mesta under kontroll inför det. Och när jag är i Uppsala åker hon på studentresa till Rhodos, Och i Juli bär det av med en tjejkompis till Turkiet. Är så glad för hennes skull att hon reser och njuter av att vara ung. Men visst är mammahjärtat orolig. Så är det ju.
Det har blivit nån sväng på stan så hon fått  handlat lite fina sommarkläder . Som sagt det mesta är klart, både bokstavligen och i tankarna. Men känner mig ändå lite stressad..men det kan nog bero på lite sömnbrist.

Imorgon blir det att se fotboll, Jennys Älvsbyn har match. Så kul att hon är relativt skadefri så hon kan spela igen. Och jag tycker det känns så bra att hon spelar för Älvsbyn i år.
Har gått lite tungt för laget men de är ju nykomlingar i ettan, Men nu vänder det snart , bara de får några matcher i benen :)
I torsdags hade de bortamatch i Burträsk, men jag valde att stanna hemma. Skulle bli så länge för hundarna vara själv ( vi fick åka med spelarbussen)  . Jag var hemma istället och fick lite husliga saker gjorda, Bl.a fönsterputsning och gardinbyten. Skönt!!

Nu dags att komma sig i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar