tisdag 26 maj 2015

Bara mys

Så här ser det ut för oss varje morgon .Vi njuter och myser båda två!
Jag är så glad att vi får sådana här dagar tillsamman som vi har nu .. 
Blommor tycker jag ju om, mycket. Så det är med glädje jag möter allt detta vackra
någon vecka tidigare. Häggen är i full blom och även syrenen är på gång. Plus allt annat :)
Här är så fint! 
 
Liva får inte vara lös en meter här. Med rådjur och vildsvin runt knuten är det omöjligt.
Men långa koppel promenader blir det varje dag. Och jag tog ju dummie påsen med .Så igår lade jag ut ett fält med sju stycken. På så sätt fick hon springa ifrån sig lite och samtidigt använda hjärnan. Liva är en fröjd för ögat att se göra ett fältjobb. Fin fart, fantastisk näsa, söker av terrängen så fint och dessutom perfekta inlevereringar och avlämningar.
 
Också fick hon söka lite hundmat. 
 
 
Igår kom Ulrikas föräldrar, de har varit i Tyskland och stannade här inatt för att fortsätta hem till Piteå idag. Det var kul att träffa dom , det var ett tag sedan.
Mycket gå blir det här, gick Bolandet två gånger igår. På morgonen själv och på kvällen med Ulrica och Lena. Så nästan en mil gick jag sammanlagt  igår . Krossar denna 10 000 steg/dygn  rekommendation med råge ! :).
Halvklart väder idag, egentligen perfekt väder för promenad och lite apporterings träning. Kanske jag även  tar bilen och kör och tittar lite. Jag får se.
Ha det bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar