torsdag 28 maj 2015

Ikea igår.

Igår eftermiddag blev det ett besök på IKEA för mig och Ulrika. Det var riktigt trevligt att få vara där igen, ett tag sedan sist. Och då dessutom få se Uppsalas Ikea ! En aning större än Haparandas.
Jag handlade det jag tidigare tänkt jag ville ha därifrån , lakan och lite blommor. En liten fönster lampa och så servetter. Och lite till :)
Idag var jag lite smått inne på att jag och Liva skulle ta bussen in till stan,  gå och strosa i stadsparken och runt slottet. Men jag kände på morgonen att det var bättre för Liva vara hemma här och bara vara.  Och så fick det bli. Och vi har haft en mysig dag här som synes:). Ingen direkt sommarvärme men solen har då lyst av och till.
Ja Liva..oj vad hon fäller nu! Jäkla tur att hon både hade bra med päls och lite hull när vi åkte ner hit. För det här med äta har varit lite si och så. En gång per dag tycker hon har räckt. Så nu är hon tunnare igen. Ja denna Liva..hon sköter sin vikt själv hon.
Men att hon fällt så mycket!  Dammsugit varje dag har jag gjort,  en matta av hennes päls  har det varit på golven. Hoppas hon ändå ser okej ut på lördag.
Men så typiskt.

Kram och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar