torsdag 14 december 2017

Lite hopp

Veterinären ringde imorse strax före nio .  Livas feber hade gått ner! 38.3 , feberfri! Lycka .!
Men dom sa hon hade fortsatt mycket mycket ont, var lite apatisk . Men slemhinnor var fina , andningen liksaså .  Det dom nu skulle göra var , ta urinprov , röntga buken och ultra ljuda njurarna . 
Sen tyckte dom absolut att jag skulle komma och sitta hos henne en stund . 
Halv tolv var jag där . Liva kom med vinglande ben och gick . Men dom sa hon var ganska drogad av all smärtstillande . Hon blev faktiskt inte så glad , en snabb glimt såg jag i hennes ögon men sen tittade hon bara ner . Men dom sa att hon reagerat när dom sa att matte var här :) . 
Hon flämtade först en lite stund , men sen blev hon lugn ganska fort när hon väl lagt sig ner på den mjuka bädden . Hon var kopplad till smärtstillande dropp hela tiden . 
Urin provet visade att det var bakterier , även röda vita blodkroppar . (Om jag fattade rätt, så mycket prover så mycket information nu och jag är så slut så jag har svårt minnas allt dom berättar för mig . Men det finns ju nedskrivet så det går ju fråga mer  eftersom . Klockan halv två gjordes röntgen och ultraljudet . Allt så bra ut . De letade efter tecken på njursten, men inte fanns det . Men dom är nu inne på att det kan vara en infektion på njurarna . Och dom bestämde sig för att behandla för det . Så dom gav henne ett annat antibiotika som ska hjälpa mot det . Och det är en antibiotika som Liva ska ha ett par veckor . Då man tänker på att hon hade en ordentlig urinvägs infektion i slutet av oktober så känns det som om det kan vara det dom nu kommit fram till. Hoppas , hoppas ..
Liva ville inte äta när vi provade ge henne . Hon bara tittade bort . Imorse hade dom gett henne mat med spruta , och det hade gått bra sa dom . 
Jag hade ju en förhoppning att få ta hem Liva i eftermiddag . Men det gick inte . Hon måste få smärtstillande i dropp . Hon har så ont! Men hoppas penicillinet börjar ge effekt och att hon är lite piggare imorgon .  Och at hon vill äta lite. 
Dom hör bara av sig om det är någon speciellt , annars så ringer dom i morgon efter ronden . 
Det var så skönt få krama Liva, vara nära henne . Prata med henne .  Vill bara det ska bli förmiddag så jag får träffa henne igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar