onsdag 20 december 2017

Återbesöket

Livas återbesök igår gav bara glädjande besked .Veterinären lyssnade och kände igenom Liva . Allt var bara bra . Fina slemhinnor, inga tecken på smärta eller svullnader. Ingen feber . Och sänkan , ja den hade gått ner från 200 till 50 !  30 är normalt . Och det var en helt annan Liva som kom in på kliniken igår än som gick ut därifrån i fredags . Och det såg dom alla oxå som jobbade där .  Jag är så glad . ! Det är nu bestämt att på onsdag när stygnen tas ska det oxå tas en ny sänka . Och hon ska fortsätta äta antibiotika tills dess .
Christina som  tog emot oss när vi kom in och som utförde operationen ringde mig igår . Vi hade ett långt och bra samtal . Det kändes bra att få prata igenom allt det som varit kring Liva .  Och det kändes bra få säga att jag är så tacksam och så nöjd över den hjälp och vård Liva fått . 
Vi djur ägare kan vara glad att vi har så fin vård till våra fyrbenta älsklingar . 
Liva mår bara bra idag , god aptit och så glad ! :)  Vi har utökat våra rast rundor lite idag . Och det är Liva extra lycklig för .  Vilken julklapp jag fått , den bästa någonsin i hela mitt liv!  Liva 💓.

Mycket mys blir det . Jag kan bara sitta och titta på henne , ta på henne , krama henne . Länge , länge .


Granen blev klädd idag . Riktigt söt blev den :)

Inget vidare väder idag . Regnat! Men jag är ju inte gjord av socker och inte mina hundar heller så en en timmes promenad med Vilda blev . Liva fick ha täcke på sig idag , det är lätt räknat de gånger det där täcket är använt , men bra att ha ett är det . För ibland så behövs det . 

Och inatt är det jobb . Jag har inte alls varit arbets för .får väl se hur det blir när jag börjar om . Jag är orolig för arbets miljön . Men nu känns det ändå helt okej att gå på jobbet . Det har varit tungt ..Men det är skönt jag kunnat vara hemma , eller det har inte gått annat . Och hade jag besökt en läkare hade jag nog fått det på papper oxå , hade nog uppnått alla kriterier för utmattnings symtom ..
Men jag har valt att inte besöka läkare .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar