fredag 15 december 2017

Liva är hemma!

Liva var lite piggare idag .De hade kunnat minska på smärtstillande . Ingen feber , men sänkan låg fortfarande på 100 . 
Liva är ett mysterium tycker dom , dom vet inte riktigt vad som  gör henne sjuk , Ingen klar diagnos har dom .  Men i vilket fall så hade jag bestämt idag att nu ska hon hem . Och att det blir inga mer ingrepp eller större undersökningar .  Och hon får ju behandling mot en infektion , och jag känner som så att då får vi vänta och se . Och min mag känsla sa mig att bara hon får komma hem så kommer hon att börja äta oxå . 
Och ikväll kom hon hem vår älskade Liva . Visserligen på permis , men hemma är hon igen . 
Och hon har varit riktigt pigg . Och ätit lite! :) Några bitar blodpudding , lite burkmat , både kattmat och hundmat  . Jag har även gett hon lite mat i spruta , och pytsat i henne vätske ersättning .  Men hon har ätit självmant , och det har hon inte ens varit i närheten av att vilja göra där borta . Ja tänk att jag t.o.m skulle få torka tårarna av att Liva ätit några bitar blodpudding! Men det var glädje tårar . 
Liva har även velat ut ett par gånger . Hon har pinkat ordentligt , bajsat och rullat sig i snön . Ja hon var bara tvungen få göra det , en liten liten micro stund . 

Jag var med henne hela eftermiddagen. Hon var så lugn . Och vad jag pratade med henne . Sa till henne att det inte är tid än för henne ...det känner jag . Hon ska ju gå viltspår med mig och Vilda till våren .   . Och hon har obadat så mycket , i Bertnäs , i Bränn träsk , iHarrträsk . Och dummies och fågel fält ska hon få göra , för det är bara det roligaste hon vet . Och vi har inte campat färdigt tillsammans än heller . Lmcn väntar ju på oss :) 

Det här är Liva, min absolut största idol just nu . Vilken kämpe hon är . 
När vi kom hem gick hon direkt till vardags rummet , till sin soffa och lade sig på sin kudde .
Och det är fredag kväll , den absoluta bästa fredags kvällen i hela mitt liv . Tårarna har runnit även ikväll, glädje tårar . 
Och här , här väntar hon på få sig en liten bit blodpudding :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar