lördag 25 juli 2009

Black Pearl

Efter middagen och Buzz spel med barnen så blev det träningsdags för Liva. Började att träna linjetag , sedan la jag ut ett lite enklare fält med sju dummys. Tanken var att hon skulle få hämta in alla sju....och det gick super! Hon höll koncentrationen/motivationen hela tiden. Sedan cyklade vi till fjörn, där blev det två dubbelmarkeringar i vatten. Det gick också superbra...Liva har verkligen blivit duktig och framförallt har vi så roligt tillsammans !!Min "Black Pearl" , som Johan brukar kalla henne..
Mina tankar nu kring fortsatta träningen med Liva är att jag ska hålla på lite längre när vi är ut, jag har varit så rädd att det ska bli för mycket och att hon ska tappa glädjen i apporteringen , men nu är det nog dags att sluta "svamla "(*ler*). Sen har jag hört att man ska se till hundens dagsform...ser man den har en "dålig" dag kanske man helt enkelt slutar ut träningen .
Sen måste jag börja träna med fågel...dom ligger i frysen och väntar .Har gjort det länge, men det har bara inte blivit av att ta upp nån...Det är ju så enkelt att ta med sig dummypåsen....

Nu ska jag komma mig i säng , det gäller att vara pigg och alert i morgon. Jag jobbar delad tur och när jag har timmar ska jag och barnen till stan och njuta av PDOLs sista dag.
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar