torsdag 23 juli 2009

Framsteg

Ikväll har jag och Liva varit på träning med Gunilla, den här gången var vi tre stycken .Elisabeth som har en halvsyster åt Liva var också med ,så fem flattar var det. Mor Sälma ,tre döttrar och Ålivia. Ålivia...vilken underbart fin flattik och så duktig.
Liva var duktig ikväll också, lite svårt att få rätta kontrollen i början men det var inte så konstigt för ikväll höll vi till vid en tjärn och som alla säkert vet så äääälskar hon vatten och då är hon extra glad och het! Det är lite jobbigt men det är ändå så härligt att se henne så ivrig och alert.
Gunilla hade med sig en fågel som hon kastade till Liva...Liva sprang ut ,tog den i mun utan tvekan, sprang direkt till mig och gjorde en perfekt avlämning. Vilken lycka ! Jag har varit lite orolig att hon inte alls vill apportera vilt. Men ikväll gjorde hon det klockrent. Det kommer inte alls bli några problem det där , fick jag höra. Härliga och stärkande ord för mig att höra och bra för självförtroendet, som inte alltid är det bästa. Nu är det 14 dar till nästa träningskväll, tyvärr så kan jag inte vara med nästa gång.
Idag har jag varit ledig, bara slöat och tagit det lugnt. Jag skjutsade barnen till stan mitt på dagen. Dom fick vara där själva (första gången). Dom var några kompisar som gick tillsammans ,kul hade dom haft. Lite orolig var jag att låta dom vara själv, men jag kan inte bara säga nej. Och mobiltelefonen är ju guld värd! Dt bli ett antal samtal.....

Nu ska vi se en Wallanderfilm som vi hyrt.

2 kommentarer:

  1. Så kul att Liva tog fågeln! Även om dom är gjorda för detta så är man alltid lite nervös ändå när det "gäller" på riktigt.
    Fortsätt träna på, kanske vi framöver när Figo blivit lite säkrare kan träffas och träna lite apport och annan jaktträning tillsammans?
    Ha det /Maggan

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica å Liva.. åsså Maya förstås.

    Så duktig hon är gooa Liva.. du är så duktig me henne juh.
    Roligt att det börjat gå så bra, men träning ger ju färdighet.
    Är allt bra annars?
    Jag jobbar idag, tills 21.. sen är jag ledig 1v igen.. skönt.
    Måndag den 3aug. åker vi till sundsvall 1v.. ska bo på lantgård..de blir kul.Skönt för dogsen me å få komma bort..där har de lite olika djur, å KATTER..huuur ska de gå för Lowiz.. hon jagar dom ju, kanske du får låna henne uti skogen vettja.. fåglar är skoj å jaga me..hehehe.

    Nåt Pdol för er del då? Jag går nog KANSKE bara en sväng imorrn på dagen me Lily, bara som socialträning.. Om de nu går å de itne är glas på marken förstås, men jag vet ju att Gatu är duktiga på att städa efter varje pdol.. samma parken.. där har jag ju jobbat själv..inte kul efter dessa helger.

    Hoppas vi ses å så snart.. ha de bra..kram på er.. å krama dogzen från mej. Helan.

    SvaraRadera