måndag 6 juli 2009

Utställning igen...

Igår var jag och såg när flattarna ställdes ut...Det gick jättebra (igen) för Livas mamma och syster..Mor Sälma blev BIR och Änni blev andra bästa tik..Dom är så snygga ! Jättekul igår var också att Livas syster Gangster som bor i södra Sverige var med..Första gången jag ser henne..En nätt liten söt tik som också har mycket kvar att växa..Och precis som Liva så verkar hon inte heller tycka det här med utställning inte alltid är så kul... Lite loj i ringen var hon ..Men det går alldeles säkert att få fart på dom också...

Igår kväll var jag på en ordentlig cykeltur med Liva..På kennelträffen blev det prat om cykling med hund.. Förstod då att man ska cykla både fortare och längre än vad jag gjort för att träna hundens steg/rörelser...Sen tränade jag linjetag..där fick jag tipset att börja lägga dummyn längre bort...Det jag gjorde och det gick riktigt bra..
Nu är jag så peppad att träna , det är så kul att se att vi gör framsteg hela tiden ..och på torsdag börjar uppfödaren med träningskvällarna..Gissa vem som ska dit !?
Nu ska jag och Liva ut och träna lite linjetag och dirigeringar...

Måste bara säga...jag satt och såg när cavaljertikarna ställdes ut...Den domaren hade öppen ktitik..så intressant det var att sitta och lyssna..Och vilken domare ! Glad och trevlig och så go med hundarna..Tänk om alla var så......

1 kommentar:

  1. Hallå...
    Önskar att jag också hade haft möjlighet att vara på utställningen i Sjulnäs....det hade varit himla kul!!
    Öppen kritik...låter jätteintressant...man kan ju lära sig en hel del!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera