fredag 3 juli 2009

Kennelträff...

Kennelträffen har varit helt super!! Vi har mest jobbat med lydnad och apportering...Så kul att få träna med andra ,och Liva har skött sig jättebra ,det som glatt mig mest är hur bra hon klarat passivitetsträningen..Lugn och tyst! hela tiden..Sen har jag fått en del tips som jag verkligen anammat och ska börja jobba med....Roligt också att få träffa Livas kullsyskon..Sex syskon av nio var där..Fantastiskt ! Det är även mycket trevligt förutom hundträningen ..lekar och såklart väldigt god mat.....Jag hoppas verkligen jag kan vara med även nästa år....

Ikväll har Johan haft kalas...Tacomiddag och bad i poolen på Ladrike var bl.a på programmet...Dom verkar då haft en kul kväll tillsammans...
Just nu har vi en till vovve i huset, vi sköter om grannens lilla hund till i morgon..Det är första gången Alfred är här , men det går mycket bra. Han är så lugn och trygg och kommer bra överens med Liva och Maya...Det är kul ,då kan vi sköta honom fler gånger..för det är så bra att man som grannar kan ställa upp och hjälpa varandra när det behövs....
Ha det så bra....

3 kommentarer:

  1. Heeij.. så trevligt me träffen.. Vad vare för fel me träningen då.. funkar de inte...:-)
    Hon är ju såå himla fin å duktig din Liva.. gootjejen.Trist att du inte ställer imorrn..

    Vi kommer att springa å dansa i ring 12..hehehe.. men sitter förmodligen vid ring 10, för vi ska dela tält me en kompis..bara kika förbi.. vore skoj.

    Tack för lyckönskningen.. jag räknar som sagt inte me nåt.. vår Zelma från kullen ställs me, å för henne går de säkert bra.. hon är suupperfin. Ha de bra å krama dogzen..kram Helén.

    SvaraRadera
  2. Så kul ni verkar ha haft det!
    Vi har tingat en BorderCollie som vi ska hämta på fredag. Har du några tips på valpkurser som man kan gå?
    Ha det!
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad kul med kennelträff. Vi missade Figos valpträff när han var dryga året (hade ingen barnvakt), och det grämer mig än.
    Hade så gärna velat träffa kullsyskonen med ägare.
    Nu fick vi bara avunsjukt se på bilderna istället
    /Maggan

    SvaraRadera