onsdag 9 september 2009

Lycka

Idag tog jag med mig en fågel när jag gick ut med Liva.(ingen dummy med idag). Ibörjan ville hon inte alls ta den i mun,ville inte ens se åt den..Jag gav mig inte och efter en stund så fick jag henne att springa (i koppel ) med den i munnen. Liva tyckte nog att matte var ovanligt hård och envis ,,men jag hade bestämt mig innan att jag skulle vara bestämd och visa vad som gällde.Det kan jag vara för jag vet ju att hon förstår vad jag vill hon ska göra, det är bara det att hon inte vill bära fågel..tycker det är lite äckligt.
Jag avslutade med att platsa henne ,gick och gömde fågeln och sedan skicka ut henne på sök. Och vet ni vad Liva gjorde ??? Jo, hon sprang ut ,hittade fågeln fort och utan att tveka ! tog hon upp den ,vände och sprang direkt med den till mig!! Visserligen var inte avlämningen helt perfekt, men hon kom direkt med den och lämnade den vid mina fötter. En stort framsteg för oss idag. Jättekul!!!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat!
    Hon behövde nog ett stegrat krav från din sida... att nu är det detta som gäller. Fortsätt jobba på, strax kommer hon att lämna av perfekt också, när hon kommit över tröskeln.

    Kram /Maggan

    SvaraRadera