fredag 25 september 2009

Torsdagsträning

Igår på träningen med Liva så körde jag enkelmarkeringar med fågel. Det gick sådär ,hon tog upp dom , kom tillbaka fort men släppte metern ifrån mig. Sen la vi ut ett par fåglar på fält...då gick det sämre. Visserligen tog hon upp fågeln (motvilligt)för att snabbt släppa den och sedan full fart till mig ...utan fågel! Det är bara konstatera, Liva tycker dessa fåglar är ganska så äckliga...Och jag ,jag ser hur duktiga både bror och syster är(ja,jag vet ,man ska inte jämföra) och känner mig lite orolig. Kommer vi fixa det här?? .Mer viltträning träning är vad som behövs..det vet jag. Men frågan är om just jag kan träna henne på rätt sätt för att få henne att vilja bära vilt???Det är tur att jag har Gunilla och hennes tjejer som peppar mig och tror på oss. Liva tror jag också på, tror hon kan bli hur duktig som helst..men då var det ju det där med hennes matte....

Efter middagen så har jag rengjort Foxis bur, sen har jag gått igenom Felix päls och klippt bort några tovor.Nackdelen med en lurvig katt. Visst är det en hel del jobb med djur ,men det är kärt besvär ,jag skulle aldrig tycka det var så besvärligt och tidskrävande att dom inte var värd det.Men jag är också djurtokig...Tur jag är realist(För tillfället ialla fall*ler*) annars skulle jag nog ha ett par till.
Nu blir det att se Idol. Ha en bra fredagkväll

2 kommentarer:

  1. Kom igen!
    Tappa inte tålamodet. Det är när det går som tyngst som det snart vänder. Jag citerar Figos uppfödare "ju mer det jäklas, desto bättre blir slutresultatet". Det är inte alltid det man vill höra, men det är så sant som det är sagt.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Heij.. det går alldeles säkert så himla bra för er me t ränigen, å du är säkert lika duktig som Liva är, det gör ju ett superbra team vettu.

    Å visst är de himla underbart då man har så lätta hundar å jobba me.. det är otroligt, å himla skoj.

    Japp, frisk var jag visst.. skönt såklart, men lustigt då man varit så trött å haft såna konstigheter i kroppen.. jaja, kanske övergånsåldern..hehehe..det får väl tiden utvisa.

    Ha en mysig Lördag..här är det "lördagsmys"..kram Helén.

    SvaraRadera