söndag 20 september 2009

Vi går framåt

Det blev ingen sovmorgon idag heller, men ännu en rolig dag i skogen. Idag var jag kvar hela tiden så att jag även fick se prisutdelningen. Har lärt mig nya saker idag med....framförallt har jag fått se vad lite som avgör om det blir ett första pris eller en nolla. Och att träning är en sak ,men prov nåt helt annat...då kan allt hända. Viktigt att ta med sig det då det är dags för min och Livas jaktprovsdebut .(I framtiden*ler*)

I eftermiddag har vi tränat med fågel. Det gick super! Först fick hon söka rätt på den , sen gjorde jag en markering och Liva hade inga tveksamheter att ta upp den och komma med den till mig.Kul! Känns verkligen som att vi går framåt...nu ska jag bara till lillebror imorgon och hämta hem mer fågel, den enda stackaren jag haft har nu gjort sitt. På tal om lillebror ...Idag har han skjutit sin första björn!!!Det med hjälp av sin gråhund/jämte tik Bella. Kan tänka mig att han är glad nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar