fredag 27 november 2009

Egen och omständig

Igår sa jag till mina arbetskompisar att jag aldrig igen ska säga att gamlen är egna och omständiga. För som jag har tjorvat på här hemma med advents pyntningen!! Upp och ner med gardiner och flyttat omkring stjärnor och julstakar..Färdig och nöjd blev jag först när jag satt upp de saker där där de alltid har varit. Även övriga familjen blev väldigt nöjd, speciellt mannen & sonen. Det ska vara som det alltid varit och det ska vara rött, tycker dom. Kan inte annat än hålla med ..

Idag är jag ledig, och jag är verkligen ledig. Jag brukar inte ha det så klart redan innan första advent, men jag har varit effektiv och gått an i veckan efter jobbet för tanken var just att jag inte skulle ha en massa måsten idag .Utan få känna mig ledig.
Det blir en sväng till stan, vi har några små ärenden, blir nog oxå att äta lunchbuffe ..Det brukar bli det.....
På återseende

1 kommentar:

  1. Hihhiii...jag skrattar lite för mig själv när jag läser ditt inlägg...jag har gjort precis som du...jag hade ju tänkt "förnya" lite här hemma inför den här julen...jag har också provat byta plats på stjärnor och ljusstakar,men i slutändan blev det att ha sakerna där dom alltid varit...på sin "rätta" plats...först då blev jag också nöjd!!

    Önskar er en trevlig helg!
    Kram / Helena

    SvaraRadera