måndag 16 november 2009

Jobbarhelgen avklarad

Jobbarhelgen är gjord och idag är jag ledig, skönt! Det har varit en jättebra arbetshelg, fast jag har fått gå på alvdon...Dragit på mig en förkylning med huvudvärk, men ingen feber.(Då hade jag varit tvungen att vara hemma.) Men som sagt, det har gått bra att jobba och just nu har vi fyra tomma lägenheter och det är klart att det märks, sen så har jag underbara arbetskamrater som jag trivs så bra med. Tänk att jag ändå har valt att byta avdelning efter jul! Men jag ångrar mig inte , jag känner att jag gjort rätt val. Många av mina blivande arbetskamrater har jag jobbat med tidigare, fast det var många år sedan..jättefina arbetskamrater det med.
Sen så är jag av den åsikten att det är bra att byta avdelning ibland, man får bl.a större förståeende för varandra.

Vad händer annars idag då ?? Då jag har en hund som även älskar detta väder så blir det att gå en långtur med henne..Måste ta fram gunnistövlarna igen, för tyvärr så har det regnat så nu är det bara slask ute!! Det som var så fint!
Sen ska jag nog fortsätta ta fram inför advent, tvätta och städa lite.
Ha en bra dag

4 kommentarer:

  1. Hallå!

    Visst är det trist att snön ska regna bort,Mira ville inte gå långt idag kan jag säga...halvvägs på gångvägen mot erat kvarter så tyckte hon att det var dags att vända hemåt...

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Heij.. så du har me jobbat i helgen.. samma här. har gått bra för mej me, men det är ju intensiva helger här.. så det är bara att sova, äta å jobba.. tur de har gått jättebra hela helgen, trots mina 12 timmars pass.

    Trist att du är lite krasslig.. hoppas du kryar på dej fort.
    Här har Krille varit hemma från ons-fred. men det var för foten å ryggen.. nu är han bättre, me rekommendation av läkare på värktabletter 3ggr/dag i 10dgr.
    Det var nån inflammation eller vad han sa..

    Hoppas ni inte halkar runt på era gator när ni är ute me dogzen.. här är det glasgata, går knappt å komma sig över vägen här.. hoppas de sandar snart. Kram på er. Helén.

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Javisst kom förbi,det blir trevligt och jag är då så kaffesugen!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  4. Villka fina bilder på hundarna.Hon är stor nu maja.Själv är man ledig måndag tisdag skönt.Vi ses i morgon om du jobbar.Hälsningar ann-charlotte.

    SvaraRadera