måndag 9 november 2009

Ljus och lyktor

Jag fick för ett tag sedan ett present kort av anhöriga vars mamma jag varit kontaktperson för.Nu när jag var in på byns egen inredningsaffär så hittade jag denna ljuslykta. Jag fastnade direkt för den och den blev jättefin i vardagsrumsfönstret.
Köpte dessa vackra blockljus på stans nya pyntaffär. Syns kanske inte så bra på bilden, men det se ut som om dom är av vinröd sammet.

Idag jobbar jag delad tur , börjar om klockan fyra. Jag har varit ute med Liva ,sen knogar jag bara på lite här hemma .Vi har flyttat kökslampan så nu är den där den ska vara..fint...jag är verkligen nöjd med möbleringen.

2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Men så fint det blev med ljuslyktan!!
    Jag måste ta och kika förbi nån dag och se hur det blev när ni har möblerat om...få se om man känner igen sig...

    Ha det gott!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Heij... joo, de är såå glada i snön.. de blir som förbytta mina gooa tjejer då de ser minsta lilla vita på backen..Men de är väl som då man var barn, då blev man ju själv sådär.

    Joo, ser att du pyntat lite me rött.. jag stod i butiken å såg på dessa ljusen.. men de bidde inget köp då iaf.. får väl se.
    Annars fanns de inget speciellt jag fastnade för i den butiken..hade nog mer förväntningar än de kunde erbjuda tror jag.. de lät nog mer bra än de var. Det är typ samma i alla såna där butiker juh.
    Men dessa ljus fastnade jag för..de mörkröda som ser ut som sammet.. härlig yta på dom, man vill ju knappt tända såna fina ljus.. =)

    Japp,nu har jag shoppat fleeeera meter tyg.. nu ska jag bara sy det me, å idag ska jag införskaffa ljusslingorna till ute-granen.. Sara bestämde sort denna gången, en diodslinga med färgade smååå ljus och 8 olika blinkningar.. de blir nog bra.. ska ha 2 st så de räcker till en gran.

    Nepp, bäst å göra lite nytta me dogzen å sen här inne.. hoppas du fick dej en fin ledigstund iaf.. kram på dej å tjejerna. Helén.

    SvaraRadera