tisdag 29 december 2009

Dragselen är köpt

Idag jobbar jag delad tur och snart är det dags att gå tillbaka på jobbet. Hunnit med en hel del när jag haft timmar, först en lång sparktur med Liva ,sedan blev det en sväng till stan. ( Idag också). Liva var med idag så då gjorde jag slag i saken och köpte en dragsele till henne. Fick hjälp att prova ut en på henne och enligt killen på affären satt den här perfekt . Jag köpte även ett ryckdämpat koppel. Så imorgon blir det premiär för oss..längtar...

4 kommentarer:

  1. Kul att testa dragselen imorgon!

    Jag hann skriva en kommentar om tiden på nyårsafton på förra inlägget...iallafall så blir det kl. 18.30

    Varmt välkomna!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Vad roligt med fler lappisar i piteå! Jag har två finska lapphundar och bor en bit utanför piteå.

    Jag körde aiyana från dalarna ner till Örebro där hon bor efer en parning en gång så jag har träffat Mayas mamma också :D

    Om ni har lust att hitta på någon lappisaktivitet, lekstund, träning eller promenad får ni gärna höra av er!

    MVH Jonna Grus och Kiltti

    SvaraRadera
  3. Du ska se vad roligt det är. Det är en enorm skillnad när man har "rätt grejer"

    Håll i mössan bara & Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Heeij.. så roligt å fått inhandlat lite hundstuff´s.. sånt är skoj.
    Jag köpte en variant på klövjeväska till tjejerna.. ska testa. Men den var lite knasig, vill till å rulla på sniskan lite..hmm.
    Men den gör ju ändå sitt syfte.

    Hoppas ni får många fina stunder i skogen me Liva i dragselen.. hon är ju så himla fin..joo, Maya me såklart =)

    Tack för din goa hälsning.. gott nytt år till er me. Hoppas julen varit bra?
    Här har de varit hur bra som helst..lugnt å skönt. Nyår blir inget alls.. hemma, men de får allt gå de me.. trist men. Nu är ju tjejerna stora me, så man får nog vänja sig å bli penshiss.. tror jag..hihihi=)
    Vad blir de själv då?

    Var ut me tjejerna på långprommisen nu i kväll, då hade småglinen på området börjat med smällare.. faaasen åh.. jag blir så förbaskad.. tur att de inte reagerar tjejerna, men de kan ju..faktiskt. Nee, stop för smällare.. hatar det..usch.
    Det kan iaf hundfolk tänka på, åsså att de hålls me bara tillåtelse att skjuta raket på aftonen.. Kram på er, å ha de bra. Helén å flocken.

    SvaraRadera