tisdag 8 december 2009

Magsjuka??

Igår var vi på paltmiddag hos mamma. I vanliga fall så brukar det vara fyra hundar i köket. Liva, Maya ,mammas stövare Stina och så pudeln Kim, .Nu är brorsan på semester så då sköter dom om hans tre hundar.När vi kom var tre av hundarna ute i hundburen ,men efter en stund så ville de in och såklart fick de det. Så då var det plötsligt sju hundar i köket, vissa av dom hade aldrig träffats!! Visst var det lite spännande först att se hur livat det skulle bli. Där var en flat, en finsklapphund, en gråhund, en jack russel, två ham.stövare och så en dvärgpudel och det var hur lugnt som helst!! Det tycker då jag är ganska fantastiskt. Det var bara Liva och brorsans stövare Mimmi som man hörde av.Där blev det bus.De är nämligen väldigt lik varandra, lekfulla båda två.
Att Liva funkar väldigt bra med andra hundar det vet jag, och det som glädjer mig är att Maya verkar bli likadan. Det är ju skönt det eftersom vi alltid har dom med oss på barnens tävlingar och matcher. Där blir det många hundmöten!

Just nu har jag ett riskok på spisen. Liva spydde nämligen flera gånger igår, men då tänkte jag att hon fått i sig något mindre bra. Fast då idag har hon också spytt ett par gånger och när jag kom hem från jobbet så spydde Maya. Maya spydde även i torsdags och har sen inte varit så matfrisk. Jag börjar misstänka att det är magsjuka dom har, så därför har jag kokat ris och har även gjort vätskeerättning.
Hoppas bara nu inte hela hundhögen hemma hos mamma har blivit smittade!! Inte kul för lilla mor att torka spya efter fem hundar. Det har varit nog mycket för oss....Liva har spytt ner både ryamattan i vardagsrummet och köksmattan! Fast det är små bekymmer, bara vovvarana blir friska.

3 kommentarer:

  1. Jaa det låter ju som att dom har åkt på magsjuka....hoppas att Liva och Maya kryar på sig fort!

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Usch så trist.. inte kul då de kräks.
    Tur det brukar gå över fort.. hoppas de får i sig riskoket å vätska iaf.

    Krya på dom, kram från mej å tjejerna. Helén.

    SvaraRadera
  3. Hoppas dom kryar på sig snart !!!

    SvaraRadera