tisdag 22 december 2009

Glöggkväll

Nu har vi fått snö!! Så underbart med en jul med ordentligt mycket snö, det känns som det var länge sedan. Hundarna njuter dom med!

Min kompis Ulrika med sin familj är hem till hennes föräldrar i Piteå över julen, och igår kväll så träffades vi några stycken och hade en mysig glöggkväll tillsammans. Idag har vi varit och ätit lunch tillsammans på stan, tyvärr är det vad vi hinner träffas den här gången för redan juldagen åker dom ner till Uppsala igen.
Ulrika har bott kring tio år i Uppsala nu, men vi håller kontakten. Hon är ju hem ett par gånger per år och jag försöker att åka ner till henne en gång/ år. Fast det är två år sedan nu så det börjar verkligen bli dags och vi har pratat 0m att jag ska hälsa på henne i maj nån gång, om allt går enligt planerna....

Idag har jag gett mig själv en julklapp, även barnen har nytta av den. Jag har köpt oss en ny skärm till datorn..Velat ha en länge och idag slog jag till...Jag är så nöjd med den. Och fint blev det. Den gamla är redo för "tippen"

3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Vi önskar er också en GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
    ....det nya året firar vi ju tillsammans, såå kul det ska bli!!

    Kram till er alla! / Helena

    SvaraRadera
  2. God jul på dig och familj med hundflock :)

    Kramar Ronja med tokbrorsan

    SvaraRadera
  3. En riktigt GOD JUL önskar vi er alla, både tvåbenta och fyrbenta :)

    Kram Åsa och Azakir

    SvaraRadera