torsdag 10 december 2009

Nu har det lugnat ner sig

Idag börjar jag klockan tolv , har varit skönt med lite sovmorgon.Igår var var vi på ut och åt med jobbet. Den årliga julfesten. Vilken god mat vi fick och så jättetrevligt vi hade. Om jag säger som så, vi vid vårt bord var i fin form.....

Liva spydde ett par gånger till tisdagkväll, så då ringde jag min uppfödare för att få veta vad jag skulle göra. Så igår var jag till djurkliniken och köpte vätskeersättning och enkom burkmat som är bra till hundar som haft kräkningar . Igår gav vi henne bara vätskeersättning och det fick hon behålla . Nu på morgonen så har hon fått lite av burkmaten, det ska vi ge henne ofta men men bara lite åt gången.
Maya har kunnat äta som vanligt, hon har tydligen bara haft en liten "släng" av magsjuka.

3 kommentarer:

  1. Så bra att hundarna har piggat på sig!
    Ha det så bra!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Hej! Är det inte märkligt, jag läste igårkväll om dina magsjuka hundar och i morse spydde Dimma flera gånger. Som tur har det lugnat sig nu och hon har behållit lite hundmat utblandat med ris. Hon har annars en stålmage, labrador som hon är ;o) Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Så besvärligt. Hoppas Liva-gumman blir återställd snart.

    Tur iaf att det inte smittar till oss människor.

    Du måste ju berätta sen hur det går med Liva och draget. Tyvärr får vi ju ingen snö >:(

    SvaraRadera