onsdag 14 april 2010

Nu har dom plockats fram

Mina dummys. Äntligen, jag har faktiskt längtat !!
Medan Jenny tränade fotboll så gick jag och Liva iväg och tränade en stund. Vi tränade på linjetag och några dubbelmarkeringar. Hon var jätteduktig och gjorde allting rätt, men oj,oj vad lite fart det var i henne ikväll. Förklaring finns till det , hon har nyss löpt färdigt och då brukar hon komma i en period då hon är väldigt loj och vara så nöjd med att ingenting göra. hade jag inte vetat bättre skulle jag tro att hon var sjuk, men jag vet hur det är...
Nu ska jag börja cykla med henne , hon ska vara i topptrim i mitten av maj då det är dags för utställning igen. Redan andra maj ska jag på en inoffar i Kalix med henne för att träna. Då är det precis ett år sedan jag ställde henne själv i Skellefteå , det var ett tag sedan så vi behöver verkligen den träningen.

Nu vill jag snön ska fara bort fort, så det går att börja vara i skogen och träna. Med Maya och Kanaya har vi tänkt börja träna spår .Skulle så gärna vilja gå en spår kurs med dom ,men tyvärr så räcker inte tiden riktigt till just nu för det. Men då vi inga planer har att gå prov med dom ser vi det som en fin aktivering för dom. Och den lilla kunskap jag har kring viltspår räcker för det.

Ikväl ska jag göra en tidig kväll, känner mig riktigt trött.
Har varit förkyld och hängig i två veckor nu , men idag känns det ändå som om det håller på att vända.. Till slut!

2 kommentarer:

  1. Hej Veronica, hoppas allt är bra med dig och hundarna!


    Jag tänkte bara passa på att göra lite reklam för vår inofficiella hundutställning på Grans den 9 Maj! Om du skulle vara sugen att ställa någon av hundarna dina så är det bara gå in och läsa mer på www.glkk.hundsida.se

    Kram på er! /Linnea

    SvaraRadera
  2. Hallå! Och tack för hälsning hos oss. Med tanke på att LIVA just löpt så är det ju RIKTIGT duktigt gjort när det funkar så bra på träning! Våran träningskompis ( Yra)är nu i sin första löp så just nu har vi lite uppehåll fast Nitro brukar inte vara så störd ändå,det är väl hur van dem är grabbarna... Vad kul om du ska till Kalix på inoffen-hade nästan tänkt gå o kika en stund ...om jag är ledig o vädret tillåter.
    Såg att din son varit lite dålig..usch det är alltid trist när ngn blir sjuk, men som sagt man lär sig leva med sjukdomar o ibland är det nog värre för dem "utanför" än för en själv.
    Hoppas förkylningen ger sig, för mig går den runt hela tiden nu flera veckor bläää =(
    Ha nu en riktigt BRA helg!
    MVH Charléne med grabbs.

    SvaraRadera