torsdag 1 april 2010

Utställning i Kalix 27 mars

Det har varit ett tag nu med mycket jobb, lite ork och även annat... därför har det varit lite tid för bloggskrivande , överhuvudtaget lite datortid.

För att återgå till lördagen ,utställningsdagen. En mycket trevlig dag med vänner och deras vovvar och som pricken över iet så hann vi med en tur till IKEA. (Är man ändå i Kalix så måste man ju bara fortsätta fem mil till, eller hur ??).
För Kanaya var det mycket nytt den här dagen vilket också märktes en hel del även i ringen. Först då att vara i en ishall med det ljud och ljus det innebär och sen vara utan sina "systrar". I efterhand så vet jag att jag åtminstone skulle haft Maya med mig, men det är ju lätt att vara efterklok.
Kanaya var inte alls rädd i ringen , men lite försiktig. Domaren (en mycket trevlig man och som framförallt var väldigt go och försiktig med Kanaya) sa direkt attt hon inget HP skulle få idag för att hon var så hög bak ,hon sjönk ner med ryggen p.g.a att hon var lite ängslig och "låg". Idag ser vi det som träning och det är det hon behöver, sa domaren. Jag kunde inte annat än hålla med och tycka han hade rätt.
Men hon fick det röda bandet, första pris, och otroligt fin kritik. Tänk om jag hade haft Liva och Maya stående utanför ringen då hade jag kanske lyckats visa henne bättre. För när jag ser på korten som togs så är hon väldigt hög bak och så ser hon ju inte ut!!! Men som sagt kritiken var kanon(hade inte väntat mig det efter det lilla "samtalet") så tydligen tyckte domaren om vad han såg ändå.
Kritiken:
Ganska liten,mycket vackert huvud,vacker hals,välagd skuldra, saknar f-bröst,väl vinklad överarm,fina ben o tassar,fina prop., korrekt kors,välburen svans, hög bak,väl vinklat bak ställ, päls i fällning.

Visst fick hon fin kritik . Att han tyckte hon var liten var nog att pälskvaliten inte var den bästa ,för så är det .Vår lilla Kanaya fäller MASSOR nu!!Maya är på gränsen för att vara för stor tik och Kanaya är bara lite lägre och drygt ett kilo lättare , så en liten tik är hon inte!
Att hon saknar f-bröst är nog åldern.. Liva som snart är tre och tar "tid" på sig är inte heller färdig.
Nu blickar vi framåt till maj, då är det dags på "riktigt". SKK har utst. här i Piteå 15 0ch 16 maj. jag har tänkt att ställa Kanaya och Liva. Har även börjat känna att jag skulle vilja ställa Maya problemet är att jag måste ha någon som hjälper mig. Ska försöka få Lars att ställa henne, det skulle vara så kul och så gulligt. Han är ju så mycket för Maya för att inte tala om så mycket hon tycker om sin husse.. Vi får de hur det blir....

Bilder från utst. kommer senare.
Kram och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar