tisdag 27 april 2010

Skogspromenad



Ikväll har Jenny haft träningsmatch, då samligen var en timme innan match så passade vi på att gå en promenad med hundarna . Det var så bra där matchen var ikväll spå gick det att gå i skogen så att de kunde få vara okopplade. varierande terräng var det verkligen. Barmark, snö och på vissa ställen en hel del vatten!

På Söndag ska jag och Liva på en inoff. utst. i Kalix. Vad jag längtar!! Det är så länge sedan jag ställde henne . Hoppas jag nu inte kommer vara så nervös så att jag glömmer bort hur jag har tänkt göra, har fått en del tips som jag tänkt prova för att kunna få henne att visa sig mer alert i ringen. Vi får se hur det går, kul blir det då ialla fall.

I morgon ska jag till min uppfödare och få hjälp att trimma henne. Det var ju inte så länge sedan , men hon har hunnit bli riktigt " lurvig".

God natt .

3 kommentarer:

  1. Heeij.. härliga bilder.. skönt å kunna få ha dom lösa å springa fritt i naturen.
    Vi måste alltid iväg för å kunna släppa.. inte kul alls. De ska ju inte gå lösa inne på områden.. men de verkar inte alla fatta här på vårat område.. de finns ju lag på det, men de verkar vara svårt.. tydligen ska bara ENDEL måsta koppla sina..lustigt nog.
    Vi brukar åka ut till PitholmsHeden och släppa.. stora fina hedar så man ser långt, å det är fin terräng, inte vanlig skogsmark, tur de.

    Så du har varit ledig hela April.. just de ja, du har ju varit me Johan på las..de verkar ha gått bra.. han är ju så duktig.

    Utställning för dej snart då... ska du ställa för Gunilla då? spännande!
    Jag tror inte att jag ska ställa nåt än iaf.. jobbar tyvärr då det är Grans.. hade velat dit å se iaf.. kanske jag ställer lite senare, får se.
    Ångrar att jag inte anmälde till Sjulnäs i Maj.. menmen, försent nu iaf.

    Önskar dej lycka till å hoppas ni får jätterolig..

    Japp.. de var skoj å överraska nilssons.. lite bilder bidde de iaf.. de e ju kul.
    Ha en fin dag.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  2. Hallå! Dyker jag inte upp på inoffen så önskas det STORT lycka TILL i alla fall!!! Beror lite på formen....hrmmm....vi ska till PITÉ vi på fredag o fira Valborgs!!! =) Ev ska ju en träningskompis ställa hund mé så bara jag som sagt är Ok o vädret inte lockar för mkt så syns vi nog! Ser att du ska till Gunilla o klippa, lurvig säger du...be henne tala om HUR en lurvig hund ser ut du ;) (Zorro),månntro om det går att ta med hund utom tävlan?
    Kanske hade kunnat luftat "gammgubben" så han fick nåt göra!?.
    Ha det så bra och härliga foton på jyckarna!!!!!
    MVH Charléne med flock.
    http://flatcoatedzorronitro.cybersite.nu

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder på hundarna i skogen!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera