fredag 2 mars 2012

Förberedelse

En fin dag i dag med så på förmiddagen åkte jag och hundarna till Sjulsmark till mamma. Vi tog en tvåtimmars promenad efter skoterleden mot Holsträsk.. Hur härligt som helst!
Maya och Ixie inte kommit överens så har jag tidigare valt att lämna Maya hemma, men idag fick hon följa..Det var ju länge sedan dom träffades och jag tycker Maya har blivit så mycket lugnare, eller kanske det är jag som lärt mig handskas med henne :) visat att det är jag som bestämmer och vad som gäller!.
I vilket fall så gick det hur bra som helst, blev lite gruff en gång då dom skulle lukta på samma ställe.. Värst är att Kanaya då ska dit och bry sig och börja bråka med Maya hon med , men det gick bra att sära på dom och sen var det lugnt.

I morgon är det utställning igen...Livas tur den här gången och det är ssrk som anordnar den. Blir spännande att se hur det går, ja mest spännande att se hur det går för mig att springa! Det fixar alltid. Vill det sig så kanske det inte blir så många varv ......men förhoppningsvis blir det det!!!
Nu ska jag gå en rastrunda med Liva och efter det så ska hon badas. Pälsen är inte så fin nu tycker jag, men hon är inte badad sedan oktober utställningen så jag hoppas och tror att det kan bero på att hon är ganska smutsig. Sen hoppas jag att jag inte får se alltför mycket hår i syfonen....

Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar