lördag 24 mars 2012

Jaktberget


Kanaya,Liva & Ixie



Det var en fin promenad upp till Jaktberget igår. Men när vi skulle fika så var det mindre fridfullt....Hundarna fick för sig att dom såg något i skogen så dom blev helt tokig, skällde och reste ragg. Vi fick tyst på dom efter en stund, men så räckte det att en voffa till så var de igång igen alla tre. Är ju lite otäckt när hundarna beter sig sådär, man tänker ju först att det är något dom ser....men vad?? Men igår så svamlade dom bara och triggade varandra. Sa åt Liva att hon passerade "spökåldern " för länge sen :). Jag minns när hon var närmare året gammal , då var det spöken ÖVERALLT :):)
Idag gick jag och hundarna upp till Knöppelberget. Trodde att det skulle vara folk i farten idag, dels så var det ganska fint väder (på förmiddagen) och sen så är det inte så länge kvar nu av skotersäsosongen. Men jag mötte inte en enda skoter och ingen var vid bivacken uppe på berget heller. På väg upp så mötte jag två kvinnor med fem hundar ,det var det enda.
Jag gjorde upp en liten brasa , grillade korv och drack te..en mysig stund . Solen lyste med sin frånvaro men det var varmt och skönt ändå.
Jag tror det blir repris imorgon :).
Önskar er en fortsatt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar