onsdag 7 mars 2012

Om utställningen

Vad jag var nervös den här gången, bara jag kom in i ridhuset så knöt det sig i magen! Kändes ett tag som att jag inte skulle fixa det...ville bara fara hem. Det var ju ett bra tag sedan jag ställde Liva , överhuvudtaget var på en officiell utställning. Och det är bara så...att det är nåt helt annat än dessa inoffare jag sprungit på , bara att konstatera.
Det är ju alltid så många flattar som ställs ut, bara i tik öppen klassen var vi 15 st! Och sen så är det sådan kvalité på alla, hur snygga som helst. Av 15 st var det 13 som fick excellent, det säger allt.Öppenklass hanarna var inte lika många , men alla jättefina . Och domaren sa högt att det var en fantastisk kvalité , och att vi skulle vara stolt över våra hundar, över rasen. Fina ord!

En tjej erbjöd sig att visa Liva, men då kom jag på mig vad jag sagt och känt tidigare.. Jag ska visa min egen hund! Och vet ni...det gick kanonbra. För första gången kände jag att lyckades visa Liva till hennes fördel, att hon var snygg , ja, att vi var snygg tillsammans :):). Jag som var inne på att det kunde vara sista gången jag ställde ut henne...men bara för att det var så roligt och att även Liva tyckte det så har jag nog tänkt om. Och kanske, kanske det nån gång blir mer än excellent. Men att få excellent idag ska man vara nöjd med, mycket nöjd. Very good är ju oxå så bra.
När domaren hörde att Liva blir 5 år i maj sa han något om ungdomlig., och på kritiklappen stod det ungdomlig utstrålning. Den kritik jag blivit mest lycklig över. Det är rastypiskt! Och det som jag älskar hos flatten, ungdomligheten, livsglädjen och den positiva energin. Och okomplicerad, ja,flatten är rasen för mig , utan konkurrens.
Det var lite om min och Livas utställningsdag. Nu ser jag fram emot Lapphundsklubbens utst. i april. Då är det dags för lill ängeln min. Tänk om det bara räckte att vara söt, charmig och se go ut, ja då skulle första certet vara i hamn :). Skämt å sido. Samma gäller med Kanaya som med Liva, jag vet vad jag har i kopplet, men det blir kul att få ställa ut henne på en riktig utställning och få bedömning av en riktig domare. Jag längtar...

Nu ska jag och Liva ut på en kvälls prommis runt byn,

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar