fredag 30 mars 2012

Stackars liten

Blev inte mycket sova inatt... men det berodde inte på det vanliga..
Kanaya var så orolig i natt, hon flämtade , vandrade omkring. Jag steg upp med henne och vi lade oss på golvet i tv rummet. Jag låg och strök henne och då lugnade sig hon . Det var som om hon hyperventilerade. Kanaya har inte riktigt varit sig lik någon dag, som ni vet så märker man när nåt inte är som det ska med ens älskade vänner. Och igår morse ville hon inte äta, men igår kväll åt hon med god aptit.
I natt fick jag för mig att hon var valpsjuk!! Men då slog det mig att hon kan ju vara skendräktig. Det passar in med tiden och jag har ju läst mycket om tikar och skendräktighet.
Efter ett tag så la jag mig i sängen och Kanaya lade sig nedanför på golvet där hon alltid ligger. Hon var så lugn då och somnade. Men jag kunde inte somna, då fick jag för mig att hon höll på dö när hon blev så stilla, så jag var tvungen att ta i henne med jämna mellanrum.

Nu på morgonen så har jag då ringt till djurkliniken och prata med dom där. De ville jag skulle ta feber så det har jag gjort. 38.1 så ingen feber :). De ville jag skulle höra av mig efter ett idag om hur Kanaya mår. Hon har då ätit på morgonen, men jag fick handmata henne( Trodde aldrig jag skulle handmata mina hundar :):) och då åt hon. Hon dricker, pinkar , bajsar och är bra i magen. Pigg och alert mellan varven. Tror nog själv hon kan vara skendräktig, vet ju att tiken då kan bete sig som om dom är jätte sjuk. Jag får höra vad dom säger när jag ringer upp..

Har fått hem första säsongen av private practice som jag ska lägga mig och se. Jag beställde hem från cdon. Jag kör fortfarande med cd skivor :)

Ha en bra dag

1 kommentar:

  1. Hoppas Kanaya har kryat på sig! Inte kul när dom inte är sig lik och man inte vet vad det beror på! Kram / Helena

    SvaraRadera