torsdag 16 augusti 2012

Borgarudden






Snyggpojken
Lyckades även få lite bilder på mina älskade barn, Johan är mer villig att vara med på bild, men jag får vara nöjd med att fått med Jenny på ett litet hörn ialla fall :)

Dagen har spenderats på stan, har handlat en hel del inför Jennys skolstart och flytt till Älvsbyn. Tänk att nu är det på måndag hon börjar skidlinjen! Jag har känt mig så lugn, och bara varit glad för hennes skull med att hon ska studera på annan ort och vara borta under veckorna..men nu när det börjar närma sig så känner jag lite ångest över...att inte få se henne varje dag, få ha henne vid middagsbordet varje eftermiddag ,att hon inte ska sova i sin säng varje natt! Och sen få höra att lillebror tycker det blir tråkigt och kommer sakna henne jättemycket, det känns i mammahjärtat.  Men hon är ju inte så långt bort och förhoppningsvis så kommer hon hem varje helg. Och nu medan fotbollssäsongen håller på så får vi träffa henne lite mer. Jenny är så positiv till skolan och träning så det här kommer bli toppen . Ett riktigt lyft för henne.. Sen så är det bara jättefina och skötsamma ungdomar som bor på folkhögskolan. De brukar aldrig vara strul eller problem kring dessa elever,  så det låter tryggt.

Mina tankar har idag varit hos pojken som så tragiskt omkom under ett träningspass i Abisko, hans föräldrar ,anhöriga och vänner.  Det finns inte ord..

Var rädd om varandra,var snäll med varandra
vad vet man om morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar